Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F67985840%3A_____%2F09%3A00326430" target="_blank" >RIV/67985840:_____/09:00326430 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12410/09:00011342
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection
Popis výsledku v původním jazyce
Results of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching.
Název v anglickém jazyce
Following the Path of the Teacher´s Development: Joint Reflection
Popis výsledku anglicky
Results of recent educational research support the notion that the key to increasing students´knowledge is the competence of their teachers. We discuss (a) the concept of pedagogical competences needed in mathematics education and the possibilities of their cultivation and development and (b) qualified joint reflection as a competence and as a way to competence cultivation. We illustrate the development of several teachers´professionalism by a selection of episodes from their teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0710" target="_blank" >GA406/08/0710: Rozvíjení matematické gramotnosti v základním vzdělávání</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000265369100016
EID výsledku v databázi Scopus
—