Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00022597" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00022597 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils preconceptions about the shape and composition of the Earth

  • Popis výsledku anglicky

    Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Česká geografie v evropském prostoru. Sborník z XXI. sjezdu České geografické společnosti [CD-ROM].

  • ISBN

    978-80-7040-986-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    986-992

  • Název nakladatele

    Katedra geografie PdF JČU

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku