Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-management of teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00019464" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00019464 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-management of teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-management of teacher

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with application of self-management issues to teaching, though its theory is being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are table to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and also differences between defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21

  • ISBN

    978-80-7315-138-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    353-360

  • Název nakladatele

    Paido, Vydavatelství MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku