Self-Management of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F07%3A00090150" target="_blank" >RIV/68081740:_____/07:00090150 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Management of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
This paper with application of self-management issues to teaching, though its being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are able to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and alsodifferences defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.
Název v anglickém jazyce
Self-Management of Teachers
Popis výsledku anglicky
This paper with application of self-management issues to teaching, though its being developed mainly for economic environment. Self-management, taken as self-control or self-education, can become interesting and original source for studies of teaching. Within this frame an orientation research of basic school female teachers was performed; the research has shown that these teachers are able to use main ideas of self-management and they understand well goals of self-education and self-upbringing and alsodifferences defined goals and real abilities in this area and they see the mail tasks of self-management in the field of personality development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
School and Health 21
ISBN
978-80-210-4374-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Nakladatelství Paido a nakladatelství MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 8. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000264733100036