Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příspěvek k poznání kvality života učitelek základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00019466" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00019466 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příspěvek k poznání kvality života učitelek základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výkon povolání a životní styl určuje kvalitu života a ta se zase zpětně promítá do těchto charakteristik. Takhle pojatá kvalita života je důležitým faktorem pro poznání učitelské profese. Ukázalo se, že vztah mezi kvalitou života , výkonem učitelské profese a životním stylem není jednoznačný a učitelky si ho uvědomují především v začínající a závěrečné dekádě své profesní kariéry nebo tam, kde dochází ke změnám v profesní kariéře. Delší rutinní výkon učitelského povolání má již menší vliv na kvalitu života učitelek. Učitelství (pozitivně nebo negativně) zasahuje do kvality života učitelek především tam, kde vidíme extrémní hodnoty ve výkonu povolání či v životním stylu.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to understanding of quality of life in basic school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    Performance of the profession and life style determine quality of life being projected backwards into these character traits. Quality of life conceived this way is an important factor to understand teaching profession. Relation between quality of life, teaching profession performance and life style was showed as not definite; and teachers are aware of it mainly in the starting and final decade of their profession career or in situations when changes in the profession career occur. Longer routine performance of the teaching profession has a minor effect on teachers quality of life. Teaching (positively or negatively) interferes in teachers quality of life first of all where we can see extreme values in profession performance or in life style.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/IAA7025403" target="_blank" >IAA7025403: Paradigma zdraví a kvality života: aspekt metodologický, osobnostní a ontogenetický</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21

  • ISBN

    978-80-86633-98-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    48

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MSD ve spolupráci s pedagogickou fakultou MU Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku