Příběhy učitelek: pokus o poznání profese
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022509" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příběhy učitelek: pokus o poznání profese
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek analyzuje životopisy 50 učitelek základních škol, které popsaly svůj životopis jako osobní příběh v realizaci učitelské profese. Zaměřili jsme se především na motivaci učitelského povolání, profesionální přípravu a adaptaci, na vliv profese navlastní život v manželství a na vztah k vlastním dětem, na přátelské vztahy, na vztahy k lidem, na prožívání učitelské profese v sberealizaci své osobnosti a na osobně významné, event. určující události (Life Event) v profesním životě, úspěchy a neúspěchy i osobní vyznání. Z. o. byla nabídnuta struktura životopisu, která je mohla vést k lepší sebereflexi sebe jako učitelek ve vztahu k osobní minulosti a budoucnosti. Interpretaci provádíme z pohledu poznání kvality života a životního stylu.
Název v anglickém jazyce
Stories of teachers: attempt to understand the profession
Popis výsledku anglicky
The report analyses biographies of 50 basic school women teachers who described their autobiography as a personal story in the realization of the teaching profession. We focused primarily on the motivation of teaching profession, professional training and adaptation, on the impact of the profession on own life in the marriage and on relations with own children, on friendly relationships, on relations with people, on living of teaching profession in the self-realization of own personality and on personally significant or determining Life Event in profession life, success, failures and personal declarations. Surveyed persons were offered a biography structure, which may have led them to better self-reflection of themselves as teachers in relation to their personal history and future. We perform interpretation from the view of understanding of quality of life and life style.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přehled anotací 3. konference Škola a zdraví 21
ISBN
978-80-86633-98-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
48
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD ve spolupráci s pedagogickou fakultou MU Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—