Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce fyziky (se zvláštním zřetelem k učebnicím)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022599" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění didaktických prostředků a médií ve výuce fyziky (se zvláštním zřetelem k učebnicím)
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti s rozvojem informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání je považováno za samozřejmé, že učitel ve výuce tvořivě uplatňuje různé didaktické prostředky a média, a to zejména ty moderní (např. audio-video, ICT). Tato samozřejmost jepovažována za do té míry samozřejmou, že se málokdy stává předmětem empirického výzkumu. Přitom právě výzkum zaměřený na problém využívání (a využitelnosti) didaktických prostředků a médií v reálné výuce by mohl zprostředkovat cennou zpětnou vazbu všem,kteří v dané oblasti pracují. Předkládané výzkumné sdělení je zaměřeno právě tímto směrem. Na základě systematické analýzy videozáznamů 62 vyučovacích hodin fyziky na 2.
Název v anglickém jazyce
The use of didactical tools and media in physics instruction (with respect to textbooks)
Popis výsledku anglicky
The study explore the use (and usability) of media in the classroom. The systematic analysis of 62 video recorded lessons of physics in lower secondary classrooms offers the answers to the following questions: Which types of media are employed in teaching physics and in what durations? In which phases of the lesson and during which modes of classroom management are the media employed? What is the role of textbooks in teaching physics? The results show that modern media were hardly ever employed. The teachers mostly used the blackboard and they did so in every phase of the lesson. Textbooks were used in less than 50 per cent of the lessons analysed, usually as the source of information or tasks; these were read aloud or copied in notebooks.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hodnocení učebnic
ISBN
978-80-7315-148-5
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Počet stran knihy
142
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—