Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání

  • Název v anglickém jazyce

    Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?

  • Popis výsledku anglicky

    Recent development of computer technologies allows the teacher to use not only traditional media in the classroom but also to employ various modern media (VCR, ICT). This is so self-evident that rarely are these modern media and their role in schools inthe focus of empirical research. Research focusing on using and the possibilities of using media in teaching can serve as feedback for those working in this area. It is the focus of this paper. The systematic analysis of 50 lessons of geography in lower-secondary classrooms makes it possible to answer the following questions: Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie-Chemie-Zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    208

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus