Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036496" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tradiční, nebo moderní média ve výuce zeměpisu?
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum výuky zeměpisu, který byl formou videostudie realizován na katedře geografie PdF MU ve spolupráci s Centrem pedagogického výzkumu PdF MU v letech 2005/07, otevřel celou řadu problémů a otázek, kterým je žádoucí věnovat hlubší výzkumnou pozornost.Při analýzách videozáznamů vyučovacích hodin zeměpisu mj. zaujalo, že se ve výuce pouze v nepatrné míře uplatňují moderní didaktická média (audiozáznam, videozáznam, ICT), naopak ve značné míře jsou zastoupeny tradiční didaktické prostředky (tabule, experiment, pracovní list, učebnice). Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké didaktické prostředky a média se využívají ve výuce zeměpisu na 2. stupni základní školy a jaké je jejich časové zastoupení. Článek vznikl v souvislosti s řešením projektu Centrumzákladního výzkumu školního vzdělávání
Název v anglickém jazyce
Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?
Popis výsledku anglicky
Recent development of computer technologies allows the teacher to use not only traditional media in the classroom but also to employ various modern media (VCR, ICT). This is so self-evident that rarely are these modern media and their role in schools inthe focus of empirical research. Research focusing on using and the possibilities of using media in teaching can serve as feedback for those working in this area. It is the focus of this paper. The systematic analysis of 50 lessons of geography in lower-secondary classrooms makes it possible to answer the following questions: Which types of media are employed in teaching geography and in what durations?
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biologie-Chemie-Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
208
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—