Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí problematiky státní školní a zdravotní péče v systému občanské společnosti.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00023053" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00023053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of state Schools and Healthcare in Civic Society.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Concept of state Schools and Healthcare in Civic Society. Approval of the General School Order (Allgemeine Schulordnung) for normal, principal and popular (trivial) schools in the Czech lands and in Austria on 6 December 1774 legalised the spontaneous alphabetisation efforts. With effect as of 1 January 1775 education became compulsory for all children between six and twelve years of age, for boys as well as girls without social differentiation. The School Order significantly extended access to education and introduced a system in teaching practice. Curricula were specified and teacher status was established. Every country of the Austrian Monarchy was expected to have normal school and preparatory schools for teachers-to-be. Principal schools were to be established in every city, or at least in every region. Popular trivial schools were to be established in towns, market villages and parish capitals or also in remote villages with filial church in the case of large parishes. The Health

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of state Schools and Healthcare in Civic Society.

  • Popis výsledku anglicky

    Concept of state Schools and Healthcare in Civic Society. Approval of the General School Order (Allgemeine Schulordnung) for normal, principal and popular (trivial) schools in the Czech lands and in Austria on 6 December 1774 legalised the spontaneous alphabetisation efforts. With effect as of 1 January 1775 education became compulsory for all children between six and twelve years of age, for boys as well as girls without social differentiation. The School Order significantly extended access to education and introduced a system in teaching practice. Curricula were specified and teacher status was established. Every country of the Austrian Monarchy was expected to have normal school and preparatory schools for teachers-to-be. Principal schools were to be established in every city, or at least in every region. Popular trivial schools were to be established in towns, market villages and parish capitals or also in remote villages with filial church in the case of large parishes. The Health

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    School and Health 21.

  • ISBN

    978-80-7315-138-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000264733100004