Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00033831" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00033831 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology
Popis výsledku v původním jazyce
This study examined university students knowledge of and attitudes (n = 378) toward biotechnology in Slovakia.We found a significant positive correlation between attitudes and the level of knowledge; however, although students enrolled in biology courseshave better knowledge of biotechnology, their attitudes toward genetic engineering were similar than those of students who do not study biology. Females showed poorer knowledge and lower acceptance of genetically engineered products than did males. Overall, Slovakian students have poor knowledge and numerous misunderstandings about what genetic engineering means.
Název v anglickém jazyce
Slovakian students knowledge of and attitudes toward biotechnology
Popis výsledku anglicky
This study examined university students knowledge of and attitudes (n = 378) toward biotechnology in Slovakia.We found a significant positive correlation between attitudes and the level of knowledge; however, although students enrolled in biology courseshave better knowledge of biotechnology, their attitudes toward genetic engineering were similar than those of students who do not study biology. Females showed poorer knowledge and lower acceptance of genetically engineered products than did males. Overall, Slovakian students have poor knowledge and numerous misunderstandings about what genetic engineering means.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Science Education
ISSN
0950-0693
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000246722400004
EID výsledku v databázi Scopus
—