Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Information and computer literacy of high school students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00034190" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00034190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Information and computer literacy of high school students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our contribution we focused on finding out the information and computer literacy of high school students. This paper presents the results of an information literacy questionnaire. Questions in the information and computer literacy questionnaire (ICLQ)were concerned with the use of computers, internet, frequency of ICT use and the purpose of internet use. Questions were generally open ended, but we offered possibilities too. The ICLQ was filled by students (n = 283) of secondary grammar school, fromdifferent regions and districts of Slovakia. The number of boys (n =127) and girls was similar (n = 156). We used Pearson chi square test, for finding of statistically significant difference between genders.

  • Název v anglickém jazyce

    Information and computer literacy of high school students

  • Popis výsledku anglicky

    In our contribution we focused on finding out the information and computer literacy of high school students. This paper presents the results of an information literacy questionnaire. Questions in the information and computer literacy questionnaire (ICLQ)were concerned with the use of computers, internet, frequency of ICT use and the purpose of internet use. Questions were generally open ended, but we offered possibilities too. The ICLQ was filled by students (n = 283) of secondary grammar school, fromdifferent regions and districts of Slovakia. The number of boys (n =127) and girls was similar (n = 156). We used Pearson chi square test, for finding of statistically significant difference between genders.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus