Information and computer literacy of high school students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00034190" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00034190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Information and computer literacy of high school students
Popis výsledku v původním jazyce
In our contribution we focused on finding out the information and computer literacy of high school students. This paper presents the results of an information literacy questionnaire. Questions in the information and computer literacy questionnaire (ICLQ)were concerned with the use of computers, internet, frequency of ICT use and the purpose of internet use. Questions were generally open ended, but we offered possibilities too. The ICLQ was filled by students (n = 283) of secondary grammar school, fromdifferent regions and districts of Slovakia. The number of boys (n =127) and girls was similar (n = 156). We used Pearson chi square test, for finding of statistically significant difference between genders.
Název v anglickém jazyce
Information and computer literacy of high school students
Popis výsledku anglicky
In our contribution we focused on finding out the information and computer literacy of high school students. This paper presents the results of an information literacy questionnaire. Questions in the information and computer literacy questionnaire (ICLQ)were concerned with the use of computers, internet, frequency of ICT use and the purpose of internet use. Questions were generally open ended, but we offered possibilities too. The ICLQ was filled by students (n = 283) of secondary grammar school, fromdifferent regions and districts of Slovakia. The number of boys (n =127) and girls was similar (n = 156). We used Pearson chi square test, for finding of statistically significant difference between genders.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Problems of Education in the 21st century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—