Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090676" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090676 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval zm

  • Název v anglickém jazyce

    The education level of financial literacy of students in the Moravian-Silesian Region

  • Popis výsledku anglicky

    This research monitors the level of knowledge of financial literacy at primary schools, high schools and universities of the Moravian-Silesian region. Research was focused on monitoring differences in financial literacy in individual degree programs. Thestatistical sample consists of a total of 525 questionnaires completed in the months of March and April 2014. 216 questionnaires was filled by six primary schools, 225 questionnaires represents three secondary schools and 84 questionnaires come from twouniversities (divided into economic and non-economic fields) in the Moravian-Silesian region. The questionnaire consists of general questions describing the basic student information (gender, age, school); through simple questions regarding explanationsof terms (inflation, leasing, interest rate, APR, etc.) to questions concerning the subjective opinions of students (selection of the best possible solutions the situation; whether the student met with themes related to financial literac

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Region v rozvoji společnosti 2014 : mezinárodní vědecká konference : sborník příspěvků : 23. října 2014

  • ISBN

    978-80-7509-139-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    18-26

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku