Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F14%3A86090676" target="_blank" >RIV/61989100:27510/14:86090676 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úroveň vzdělanosti finanční gramotnosti studentů v rámci Moravskoslezského kraje
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci provedeného výzkumu byla sledována úroveň znalostí finanční gramotnosti na základních, středních a vysokých školách Moravskoslezského kraje. Výzkum byl zaměřen na sledování rozdílů finanční gramotnosti v rámci jednotlivých stupňů studia. Statistický vzorek se skládá z celkového počtu 525 vyplněných dotazníků v měsících březnu a dubnu 2014. Z celkového počtu je zastoupeno 216 dotazníků ze šesti základních škol, 225 dotazníků ze třech středních škol a 84 dotazníků ze dvou vysokých škol (rozdělených na ekonomické a neekonomické obory) Moravskoslezského kraje. Dotazník byl koncipován od obecných otázek popisujících základní údaje studenta (pohlaví; věk; škola), přes jednoduché otázky týkající se vysvětlení pojmů (inflace; leasing; úrokové míry; RPSN apod.) až po otázky, které se vztahují k subjektivním názorům studentů (výběr nejvhodnější varianty řešení dané situace; zda se student setkal v rámci výuky s tématy týkajícími se finanční gramotnosti apod.). Dotazník rovněž sledoval zm
Název v anglickém jazyce
The education level of financial literacy of students in the Moravian-Silesian Region
Popis výsledku anglicky
This research monitors the level of knowledge of financial literacy at primary schools, high schools and universities of the Moravian-Silesian region. Research was focused on monitoring differences in financial literacy in individual degree programs. Thestatistical sample consists of a total of 525 questionnaires completed in the months of March and April 2014. 216 questionnaires was filled by six primary schools, 225 questionnaires represents three secondary schools and 84 questionnaires come from twouniversities (divided into economic and non-economic fields) in the Moravian-Silesian region. The questionnaire consists of general questions describing the basic student information (gender, age, school); through simple questions regarding explanationsof terms (inflation, leasing, interest rate, APR, etc.) to questions concerning the subjective opinions of students (selection of the best possible solutions the situation; whether the student met with themes related to financial literac
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Region v rozvoji společnosti 2014 : mezinárodní vědecká konference : sborník příspěvků : 23. října 2014
ISBN
978-80-7509-139-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
18-26
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—