Vzdělávací oblast Umění a kultura a její budoucí místo ve školních vzdělávacích programech na gymnáziích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00051196" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00051196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávací oblast Umění a kultura a její budoucí místo ve školních vzdělávacích programech na gymnáziích
Popis výsledku v původním jazyce
Reforma vzdělávacího systému předpokládá dvě úrovně kurikulárních dokumentů: Rámcový vzdělávací program (RVP)a Školní vzdělávací program (ŠVP). V současné době školy pracují na tvorbě svého ŠVP. Článek shrnuje výsledky anketního šetření na gymnáziích o jejich připravenosti k tvorbě vzdělávacích dokumentů, o problémech spojených s reformou a o možnostech katedry hudební výchovy pomoci školám. Výsledky šetření vypovídají o obavách. Učitelé příliš nevěří v efektivitu reformy, vyhovují jim stávající osnovy.Obávají se o další osud hudební výchovy. Mají pro katedru hudební výchovy tři návrhy - pořádání metodických seminářů na téma integrace v rámci humanitních předmětů, semináře o využítí počítačové techniky a důsledné prezentování výchovy k hudbě a kultuřejako podstatným složkám života civilizované společnosti
Název v anglickém jazyce
The branche of education Art and culture and its future place in the school programmes of education in the grammar schools
Popis výsledku anglicky
The reform of the system of education assumes two levels of documents: the General programme of education and the School programme of education. In these days the school are preparing their own School programmes of education. The article talks about outcomes of the public inquiry among the grammar schools about their abilities for preparing this document about problems connected with this development about possibilities of the Department of musical education to help to schools. The outcomes of this inquiry inform that teachers dont believe in efficiency of this reform they prefer to conserve contemporary curriculum. The teachers are affraid for next development of musical education they have three main notices for possibility to help them: the coursesof the integration among the artistic subjects the courses of using the computers during the work with music and promotion of the importance of musical education for human life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Musica viva in schola XX.
ISBN
978-80-210-4445-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
259
Strana od-do
45-48
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—