Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026259" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is toprovide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. Themain hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.

  • Název v anglickém jazyce

    Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is toprovide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. Themain hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Actes de la Conférence Internationale Éducation, Économie et Société ? Paris 17-19 juillet 2008. VOLUME 2

  • ISBN

    978-2-9533842-2-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Analytrics, Strasbourg ? France

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    17. 7. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku