Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026259" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness
Popis výsledku v původním jazyce
The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is toprovide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. Themain hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.
Název v anglickém jazyce
Media and Health Education Research Strategies in the Czech Republic: A Call for Inventiveness
Popis výsledku anglicky
The paper sums up past and present approaches to audio-visual education research in the Czech Republic and faces them with up-to-date preliminary surveys that have been made among Czech teenagers and Masaryk University students. The principal goal is toprovide an outline for further possible research questions, strategies and approaches that could be developed in the recent Czech media education context with a special respect to the modes of young filmgoers out-of-the-school perception activities. Themain hypothesis asks how and to which extent can be young people influenced and identified with recent global audio-visual fiction luminaries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Actes de la Conférence Internationale Éducation, Économie et Société ? Paris 17-19 juillet 2008. VOLUME 2
ISBN
978-2-9533842-2-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Analytrics, Strasbourg ? France
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Paris
Datum konání akce
17. 7. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—