Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026335" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026335 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Realizace Minimálního preventivního programu v podmínkách základní a střední školy
Popis výsledku v původním jazyce
Minimální preventivní program (MPP) představuje klíčový nástroj k realizaci prevence ve školství v podmínkách základních, středních a speciálních škol. Problematika zneužívání návykových látek a návykového chování patří k závažným formám sociálních patologií, děti a mladiství jsou významnými rizikovými skupinami. Příspěvek informuje o vybraných projektech, které v rámci MPP na školách probíhají, dále o dotazníkovém šetření uskutečněném ve 26 školách v ČR a zaměřeném na charakteristiku a hodnocení choduMPP. Ze studie vyplynulo, že preventivní projekty na školách by měly být cíleny a určeny pro žáky všech stupňů, jejich realizace by měla zasahovat nejen do výuky, ale též do volnočasových aktivit dětí. Každé dítě vyžaduje individuální přístup, nesmí se zapomínat na spolupráci s rodiči a jejich dobrou informovanost, je účelné koncipovat prevenci jako komunitní se zapojením státních i nestátních subjektů, využívat interaktivních postupů.
Název v anglickém jazyce
Implementation of Minimal Preventive Programme in Primary and Secondary School Conditions
Popis výsledku anglicky
The minimal preventive programme (MPP) represents a key device to implement a prevention in education in the primary, secondary and special school conditions. The problems of habit-forming substantions usage and addiction behaviour are a part of seriousforms of social pathology, children and adolescents are an important risk group. This contribution informs about selected projects that are in motion under the terms of MPP in schools, further information is about the questionnaire survey implemented in26 schools in the Czech Republic and aimed at the MPP characterization and evaluation. The study conveyed a result that preventive programmes in schools should be oriented and directed to pupils studying all the grades of schools, their realization should step not only into the lessons, but also into the children's free time activities, every child needs an individual approach, the cooperation with parents and their knowledgeability should not be neglected, it is purposeful to outline th
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Přehled anotací 4. Mezinárodní konference ŠKOLA A ZDRAVÍ 21, 36. Mezinárodní konference pro podporu zdraví a mládeže pořádané v rámci výzkumného záměru MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století
ISBN
978-80-7392-044-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
52
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD, s.r.o.
Místo vydání
Brno, PdF MU
Místo konání akce
PdF MU Brno
Datum konání akce
25. 8. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—