Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035212" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Minimální preventivní program jako účinný prostředek v boji se závislostmi na základních a středních školách v ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Závislosti na substancích a návykové chování představují významné rizikové součásti životního stylu dětí a dospívajících. Na preventivní působení je třeba se zaměřit jak v rodině, tak později ve školním prostředí. Minimální preventivní program představuje účinný nástroj, na jehož podkladě každá základní a střední škola a školské zařízení mohou sestavit, realizovat a vyhodnocovat vlastní opatření na ochranu populačního segmentu dětské a adolescentní populace před vznikem a rozvojem patologických závislostí. Na 26 školách moravského regionu byla uskutečněna pilotní studie, která mapovala postoje a zkušenosti metodiků prevence sociálně patologických jevů a úspěšnost implementace preventivních aktivit do výuky.
Název v anglickém jazyce
Minimal Preventive Programme as an Effective Tool in Fighting against Addiction at Primary and Secondary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Substances addictions and addictive behaviors belong among the important risk factors of children and adolescents lifestyles. The preventive activities should be directed at families and later at schools. Primary and secondary schools, as well as variousschool institutions, can apply the minimum preventive programme as a tool for establishing, implementing and evaluating their own interventions to protect the population segment of child and adolescent population from the emergence and development of pathological addictions. Twenty six schools from Moravian region were included in a pilot study which mapped attitudes and experience of the prevention specialists and the success of the implementation of preventive activities in teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Firma a konkurenční prostředí 2009. Sborník z mezinárodní vědecké konference. 5. část.
ISBN
978-80-7392-088-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
254
Strana od-do
—
Název nakladatele
MSD, s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
MZLU v Brně
Datum konání akce
12. 3. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—