NADANÍ ŽÁCI A JEJICH VOLNÝ ČAS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026368" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026368 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
NADANÍ ŽÁCI A JEJICH VOLNÝ ČAS
Popis výsledku v původním jazyce
Mimoškolní aktivity se mohou stát významným prostředkem pro posílení interpersonálních vztahů všech účastníků vzdělávacího procesu. Tento fakt může být využit při práci s žáky, kteří mají specifické vzdělávací potřeby a často se v mnoha směrech odlišujíod svých spolužáků. Do takovéto skupiny žáků spadají i nadaní a mimořádně nadaní žáci. V loňském roce byl proveden na PdF MU výzkum, který analyzoval životní styl nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z výzkumu byly zjištěny rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Získané poznatky by se tak mohly uplatnit při formování volnočasových aktivit a být nápomocny při utváření vzájemné spolupráce. Dedikace: tato publikace vznikla v souvislosti s řešením úkolů vyplývajících z výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, identifikační kód MSM0021622443, vedoucé řešitelka prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Název v anglickém jazyce
Gifted Students and Their Free Time
Popis výsledku anglicky
After-school activities can become an essential mean for enhancement of interpersonal relationships between all the educational process participants. This fact can be used at work with students that have specific educational needs and, in many respects,differ from their classmates. Gifted and talented students are part of this group of pupils as well. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of gifted and talented primaryschool students. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. The acquired piece of knowledge can be applied in forming of after-school activities and it could help with the forming of mutual cooperation. Dedication:this publication is directly connected to the content of the Faculty of Education research plan from 2007 to 2013 "Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education"
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy.
ISBN
978-80-7041-970-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
—
Název nakladatele
GAUDEAMUS UHK
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Univerzita Karlova Hradec Králové, PdF
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—