Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00051139" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00051139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PODPORA NADANÝCH A MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH ŽÁKŮ V KLIMATU DNEŠNÍ ŠKOLY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Školní klima výrazně ovlivňuje účastníky a současně i tvůrce tohoto procesu. To platí zejména v případě, jsou-li jeho aktéry nadaní a mimořádně nadaní žáci. Tito žáci se často odlišují od svých vrstevníků a mají své specifické vzdělávací potřeby, na které je nutné reagovat zejména ze strany pedagogů. Tato skupina žáků se přirozeně dostává do zranitelné pozice v interakci a komunikaci se svým okolím, což v konečném důsledku může vést k psychosociálním problémům žáků. V minulém roce byl proveden na PdF MUvýzkum zabývající se analýzou životního stylu nadaných a mimořádně nadaných žáků ZŠ. Z tohoto výzkumu vyplývají významné rozdílnosti v mimoškolních aktivitách ve srovnání s ostatními žáky. Tato zjištění by mohla být vhodně využita při formování mimoškolních aktivit na školách a stala by se tak prostředkem ke zlepšení klimatu dnešní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    SUPPORT OF TALENTED AND EXTRA TALENTED PUPILS IN TODAY´S SCHOOL CLIMATE

  • Popis výsledku anglicky

    The school climate noticeably influence the participants and creators of this process. It is true especially in case when the participants are talented and extra talented pupils. These pupils often differ from their classmates and have their specific educational needs that should be responded especially by the pedagogues. This group of pupils of course lands itself in vulnerable position in the interaction and communication with people around them. As a consequence, it could lead to pupils' psychosocialproblems. In the last year, a research was carried out in the Faculty of Education at Masaryk University. It analysed the lifestyle of talented and extra talented primary school pupils. The results of the research show the differencies in after-school activities in comparison with other students. These findings should be suitably applied in forming of after-school activities and it could become the mean for today's school climate improvement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Climate in School of 21st Century.

  • ISBN

    978-80-8083-586-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    65-72

  • Název nakladatele

    Universita Mateja Bela

  • Místo vydání

    Slovensko, Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Slovensko, B. Bystrica, Universita Mateja Bela

  • Datum konání akce

    6. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku