Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026415" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komunikativní výuka němčiny a ústní projev u žáků s narušenou komunikační schopností.
Popis výsledku v původním jazyce
Při mluvení cizím jazykem musí žáci s narušenou komunikační schopností překonávat mnohem větší obtíže, než žáci, kteří tímto deficitem netrpí. Aby měli možnost naučit se komunikovat v cizím jazyce, je třeba jim poskytnout potřebnou pomoc. V příspěvku jsou nastíněna lingvistická, psychologická a metodicko-didaktická východiska komunikativní cizojazyčné výuky, která poskytují řadu podnětů pro úspěšné osvojování cizího jazyka u žáků dané cílové skupiny. Ne všechny její principy lze však pro náš cíl automaticky přejmout a článek se proto zaměřuje na formulaci modifikovaných principů pro rozvoj zejména ústního cizojazyčného projevu u žáků s narušenou komunikační schopností. V závěru je představena jedna z typologií ústních cvičení s komentářem a několika praktickými příklady pro výuku němčiny.
Název v anglickém jazyce
Communicative German Teaching and Oral Expression of Pupils with Communicative Disability.
Popis výsledku anglicky
When using the foreign language, the pupils with communicative disturbance must face much larger hindrances than pupils who do not have this particular deficiency. To give them the chance to communicate in a foreign language, it is necessary to offer them appropriate aid. The paper at hand presents the linguistic, psychological and methodological sources of communicative FLT that include a series of impulses for successful acquisition with pupils with communicative disturbances. Not all of the principles, however, can be transferred automatically. That is why, the paper focuses on stating the modifications to these principles with regard to the oral communicative competence of pupils with communicative disturbances. Finally, one of the typologies of oral exercises is presented, together with several examples from lessons of German.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.
ISBN
978-80-7315-167-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—