Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027183" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotová dimenze učitelského vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná škola stanovuje jako prioritu výchovu k hodnotám. Od učitele se očekává, že bude uvádět žáky do problematiky hodnotových orientací, kultivovat jejich vnímavost pro dobro, krásu, pravdu, etické postoje, osobní odpovědnost, pěstovat mravní sílu kpřekonání lhostejnosti, pohodlnosti, vést k toleranci, vcítění, poctivosti apod. Vnášet kategorie etiky, dobra a zla, otázky smyslu z hlediska vývoje společnosti i člověka znamená překonávat stále převažující jednostranný důraz na kognitivní aspekty učení žáků a vytvářet dostatek prostoru pro ostatní aspekty osobnostního rozvoje žáků. Ukazuje se, že základem všech kompetencí učitele by měla být kompetence hodnotová životně orientační. Autorka se zamýšlí nad možnostmi rozvíjení této kompetence v oboru učitelství 1. stupně základní školy. Vychází z toho, že jde o složitější proces, neboť osobnost učitele se neformuje tím, co se nezúčastněně dozvídá, co lhostejně přijímá jako dané a hotové, ale tím, jak hodnoty objevuje, jak se s nimi iden

  • Název v anglickém jazyce

    Value dimension teachers training

  • Popis výsledku anglicky

    Current school establishes value education as its priority. Teachers are expected to introduce value systems to pupils, develop their sensitivity to good, beauty, truth, ethical attitudes, personal responsibility, to promote moral strength to overcome indifference, enhance tolerance, empathy, honesty etc. To raise the issues of ethics, good and evil, questions of sense in the development of society is to overcome the prevailing one sided emphasis on the cognitive aspects of learning in pupils and to create space for other aspects of personal development. It seems that a basis for all teacher competences should be the value competence life priorities. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Učitel a žák v současné škole

  • ISBN

    978-80-210-4752-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku