Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022881" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.

  • Název v anglickém jazyce

    Value competence in pedagogical competences of teachers primary school

  • Popis výsledku anglicky

    Current school establishes value education as its priority. Teachers are expected to introduce value systems to pupils, develop their sensitivity to good, beauty, truth, ethical attitudes, personal responsibility, to promote moral strength to overcome indifference, enhance tolerance, empathy, honesty etc. To raise the issues of ethics, good and evil, questions of sense in the development of society is to overcome the prevailing one sided emphasis on the cognitive aspects of learning in pupils and to create space for other aspects of personal development. It seems that a basis for all teacher competences should be the value competence life priorities. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them,

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hodnoty a výchova

  • ISBN

    978-80-86633-78-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    34-42

  • Název nakladatele

    MSD, spol.s.r.o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta MU

  • Datum konání akce

    30. 8. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku