Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022881" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022881 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnotová kompetence jako jádro pedagogických kompetencí učitelů 1. stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Se změnou vzdělávacích cílů a z hlediska pedagogické strategie a taktiky stanovuje současná škola jako prioritu výchovu k hodnotám. Usiluje o to, aby nedocházelo k redukci učení na pouhé zprostředkování fakt a hledá způsoby, jak uvádět dítě do světa významů a hodnot. To, pochopitelně, vyžaduje patřičné kompetence učitele, mezi nimiž důležité místo zaujímá kompetence hodnotová. Autorka se zamýšlí nad tím, jak lze přispět k jejich rozvoji u studentů učitelství a jakým způsobem lze dané souvislosti reflektovat a anticipovat na bázi profesně odborné.
Název v anglickém jazyce
Value competence in pedagogical competences of teachers primary school
Popis výsledku anglicky
Current school establishes value education as its priority. Teachers are expected to introduce value systems to pupils, develop their sensitivity to good, beauty, truth, ethical attitudes, personal responsibility, to promote moral strength to overcome indifference, enhance tolerance, empathy, honesty etc. To raise the issues of ethics, good and evil, questions of sense in the development of society is to overcome the prevailing one sided emphasis on the cognitive aspects of learning in pupils and to create space for other aspects of personal development. It seems that a basis for all teacher competences should be the value competence life priorities. The author considers possibilities of developing this competence in education of primary school teachers. Her starting point is that it is a complicated process as teachers personality is not formed by simply acquiring knowledge that he/she accepts as given and complete but through discovering and identification with values, adapting them,
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hodnoty a výchova
ISBN
978-80-86633-78-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
34-42
Název nakladatele
MSD, spol.s.r.o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Pedagogická fakulta MU
Datum konání akce
30. 8. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—