Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00027256" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00027256 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita života žáků s epileptickými záchvaty - aspekty psychosociální a pedagogické
Popis výsledku v původním jazyce
Stať je věnovaná významným otázkám školního a profesního vývoje žáků s epileptickými záchvaty a kvalitě jejich života z pohledu psychosociálního a pedagogického. Dětské epilepsie tvoří heterogenní skupinu onemocnění, ať jde o typ záchvatů, jejich frekvenci, etiologii, počátek i průběh, ale i o vliv na vývoj a psychický stav nemocného dítěte. Kvalifikovaná informovanost učitelů a speciálních pedagogů o podstatě vlastního onemocnění a jeho vlivu na psychiku žáků a jeho výkony ve škole se považuje za jednuze základních podmínek edukace žáků s tímto onemocněním.
Název v anglickém jazyce
Quality of Life of Pupils with Epileptic seizures - Psychosocial and Educational Aspects
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on educational and professional development of pupils with epileptic attacks. It analyzes the quality of their lives from the psychosocial and pedagogical point of view. Epilepsy in children is a heterogeneous group of diseases becauseof the type of attacks, their frequency, etiology, beginning, process, and their influence on the child s development and his her psychical state. Qualified awareness of teachers and special teachers of this disease and its influence on the mental stateof pupils and their school success is considered to be one of the basic conditions for educating of pupils with this disease.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II.
ISBN
978-80-7315-170-6
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
369
Název nakladatele
Paido, Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—