Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00029251" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00029251 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance
Popis výsledku v původním jazyce
In the last two decades academic discourse has come to be seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a credible representation of themselves and their research and to align themselves with the discourse community by evaluating their own work and views and the work and views of others. The study of stance in academic writing has concentrated primarily on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This paper seeks to examine differences in the expression of stance in academic English in the writing habits of novice Czech writers and expert native writers on the basis of an analysis of the use of certain hedges and boosters in published research articles and unpublished undergraduate and graduate dissertations.
Název v anglickém jazyce
Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance
Popis výsledku anglicky
In the last two decades academic discourse has come to be seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a credible representation of themselves and their research and to align themselves with the discourse community by evaluating their own work and views and the work and views of others. The study of stance in academic writing has concentrated primarily on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This paper seeks to examine differences in the expression of stance in academic English in the writing habits of novice Czech writers and expert native writers on the basis of an analysis of the use of certain hedges and boosters in published research articles and unpublished undergraduate and graduate dissertations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
ISBN
978-80-7368-592-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostrave, Filozofická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
10. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—