Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00029251" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00029251 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last two decades academic discourse has come to be seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a credible representation of themselves and their research and to align themselves with the discourse community by evaluating their own work and views and the work and views of others. The study of stance in academic writing has concentrated primarily on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This paper seeks to examine differences in the expression of stance in academic English in the writing habits of novice Czech writers and expert native writers on the basis of an analysis of the use of certain hedges and boosters in published research articles and unpublished undergraduate and graduate dissertations.

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction in Academic discourse: communicative strategies for the expression of stance

  • Popis výsledku anglicky

    In the last two decades academic discourse has come to be seen as a purposeful interaction between writers and readers in which the writers try to construct a credible representation of themselves and their research and to align themselves with the discourse community by evaluating their own work and views and the work and views of others. The study of stance in academic writing has concentrated primarily on showing differences in the preferences of academic communities by discipline. This paper seeks to examine differences in the expression of stance in academic English in the writing habits of novice Czech writers and expert native writers on the basis of an analysis of the use of certain hedges and boosters in published research articles and unpublished undergraduate and graduate dissertations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F08%2F0866" target="_blank" >GA405/08/0866: Koherence a koheze v anglickém diskurzu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi

  • ISBN

    978-80-7368-592-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostrave, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    10. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku