Interactions in Academic Writing: Metadiscourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA120143S" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A120143S - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Interactions in Academic Writing: Metadiscourse
Popis výsledku v původním jazyce
The study aims to identify and describe metadiscursive features used in academic writing, specifically in the genre of undergraduate textbook. Following the history of the term 'metadiscourse', it tries to delimit the concept and compare different approaches to it. The analysis of linguistics textbooks revealed how writers project themselves into their discourses to structure it, make it more accessible to readers and engage readers as discourse participants. Furthermore, the analysis proved that metadiscourse can be a useful concept for examining the interactions in academic writing and thus can contribute to the better understanding of Halliday?s interpersonal function of language.
Název v anglickém jazyce
Interactions in Academic Writing: Metadiscourse
Popis výsledku anglicky
The study aims to identify and describe metadiscursive features used in academic writing, specifically in the genre of undergraduate textbook. Following the history of the term 'metadiscourse', it tries to delimit the concept and compare different approaches to it. The analysis of linguistics textbooks revealed how writers project themselves into their discourses to structure it, make it more accessible to readers and engage readers as discourse participants. Furthermore, the analysis proved that metadiscourse can be a useful concept for examining the interactions in academic writing and thus can contribute to the better understanding of Halliday?s interpersonal function of language.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Co-membership and co-operation: Interpersonal discourse strategies within communities of practice
ISBN
978-80-7368-847-9
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
41-61
Počet stran knihy
95
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—