Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interactions in Academic Writing: Metadiscourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA120143S" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A120143S - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interactions in Academic Writing: Metadiscourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study aims to identify and describe metadiscursive features used in academic writing, specifically in the genre of undergraduate textbook. Following the history of the term 'metadiscourse', it tries to delimit the concept and compare different approaches to it. The analysis of linguistics textbooks revealed how writers project themselves into their discourses to structure it, make it more accessible to readers and engage readers as discourse participants. Furthermore, the analysis proved that metadiscourse can be a useful concept for examining the interactions in academic writing and thus can contribute to the better understanding of Halliday?s interpersonal function of language.

  • Název v anglickém jazyce

    Interactions in Academic Writing: Metadiscourse

  • Popis výsledku anglicky

    The study aims to identify and describe metadiscursive features used in academic writing, specifically in the genre of undergraduate textbook. Following the history of the term 'metadiscourse', it tries to delimit the concept and compare different approaches to it. The analysis of linguistics textbooks revealed how writers project themselves into their discourses to structure it, make it more accessible to readers and engage readers as discourse participants. Furthermore, the analysis proved that metadiscourse can be a useful concept for examining the interactions in academic writing and thus can contribute to the better understanding of Halliday?s interpersonal function of language.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Co-membership and co-operation: Interpersonal discourse strategies within communities of practice

  • ISBN

    978-80-7368-847-9

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    41-61

  • Počet stran knihy

    95

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly