Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101Z0Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101Z0Y - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study draws on the theory of metadiscourse which is understood as one of the significant attempts to conceptualize the interpersonal aspects of language. Using the metadiscourse model presented by Ken Hyland (2005), the study aims to compare two academic genres, undergraduate textbook and research article, within one discipline - linguistics. The study attempts to provide both quantitative and qualitative analysis of metadiscourse categories and their manifestation in the two genres, with a focus on the undergraduate textbook since it has a peripheral status among academic genres. It also examines the concept of metadiscourse itself, especially with regard to integrative approaches, and its usefulness in genre analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics

  • Popis výsledku anglicky

    The study draws on the theory of metadiscourse which is understood as one of the significant attempts to conceptualize the interpersonal aspects of language. Using the metadiscourse model presented by Ken Hyland (2005), the study aims to compare two academic genres, undergraduate textbook and research article, within one discipline - linguistics. The study attempts to provide both quantitative and qualitative analysis of metadiscourse categories and their manifestation in the two genres, with a focus on the undergraduate textbook since it has a peripheral status among academic genres. It also examines the concept of metadiscourse itself, especially with regard to integrative approaches, and its usefulness in genre analysis.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7599-044-0

  • Počet stran knihy

    130

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy