Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101Z0Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101Z0Y - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics
Popis výsledku v původním jazyce
The study draws on the theory of metadiscourse which is understood as one of the significant attempts to conceptualize the interpersonal aspects of language. Using the metadiscourse model presented by Ken Hyland (2005), the study aims to compare two academic genres, undergraduate textbook and research article, within one discipline - linguistics. The study attempts to provide both quantitative and qualitative analysis of metadiscourse categories and their manifestation in the two genres, with a focus on the undergraduate textbook since it has a peripheral status among academic genres. It also examines the concept of metadiscourse itself, especially with regard to integrative approaches, and its usefulness in genre analysis.
Název v anglickém jazyce
Metadiscourse in Undergraduate Textbooks and Research Articles in Linguistics
Popis výsledku anglicky
The study draws on the theory of metadiscourse which is understood as one of the significant attempts to conceptualize the interpersonal aspects of language. Using the metadiscourse model presented by Ken Hyland (2005), the study aims to compare two academic genres, undergraduate textbook and research article, within one discipline - linguistics. The study attempts to provide both quantitative and qualitative analysis of metadiscourse categories and their manifestation in the two genres, with a focus on the undergraduate textbook since it has a peripheral status among academic genres. It also examines the concept of metadiscourse itself, especially with regard to integrative approaches, and its usefulness in genre analysis.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7599-044-0
Počet stran knihy
130
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—