The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1601G9T" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1601G9T - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing
Popis výsledku v původním jazyce
Drawing on the theory of metadiscourse, the chapter focuses on one category, hedges, and compares their occurrence and use in two academic genres, the research article and the undergraduate textbook. Firstly, the chapter discusses different models of hedges in scientific writing, especially Hyland?s polypragmatic model (1998). The analysis focuses on hedging devices used in the two genres, and the results suggest that the differences were not only quantitative but also qualitative. While the most frequent hedges in the research articles proved to be epistemic lexical verbs, the textbooks showed the highest incidence of adverbs, which were also the only hedging devices that occurred more frequently in the textbooks than in the RAs. Finally, the implications for metadiscourse theory are addressed.
Název v anglickém jazyce
The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing
Popis výsledku anglicky
Drawing on the theory of metadiscourse, the chapter focuses on one category, hedges, and compares their occurrence and use in two academic genres, the research article and the undergraduate textbook. Firstly, the chapter discusses different models of hedges in scientific writing, especially Hyland?s polypragmatic model (1998). The analysis focuses on hedging devices used in the two genres, and the results suggest that the differences were not only quantitative but also qualitative. While the most frequent hedges in the research articles proved to be epistemic lexical verbs, the textbooks showed the highest incidence of adverbs, which were also the only hedging devices that occurred more frequently in the textbooks than in the RAs. Finally, the implications for metadiscourse theory are addressed.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Professional Genres from an Interpersonal Perspective
ISBN
1-4438-8697-1
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
112-139
Počet stran knihy
277
Název nakladatele
Cambridge Scholars Publishing
Místo vydání
Newcastle upon Tyne
Kód UT WoS kapitoly
—