Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F16%3AA1601G9T" target="_blank" >RIV/61988987:17250/16:A1601G9T - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on the theory of metadiscourse, the chapter focuses on one category, hedges, and compares their occurrence and use in two academic genres, the research article and the undergraduate textbook. Firstly, the chapter discusses different models of hedges in scientific writing, especially Hyland?s polypragmatic model (1998). The analysis focuses on hedging devices used in the two genres, and the results suggest that the differences were not only quantitative but also qualitative. While the most frequent hedges in the research articles proved to be epistemic lexical verbs, the textbooks showed the highest incidence of adverbs, which were also the only hedging devices that occurred more frequently in the textbooks than in the RAs. Finally, the implications for metadiscourse theory are addressed.

  • Název v anglickém jazyce

    The Integrative Approach to Metadiscourse Revisited: Hedging in Academic Writing

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on the theory of metadiscourse, the chapter focuses on one category, hedges, and compares their occurrence and use in two academic genres, the research article and the undergraduate textbook. Firstly, the chapter discusses different models of hedges in scientific writing, especially Hyland?s polypragmatic model (1998). The analysis focuses on hedging devices used in the two genres, and the results suggest that the differences were not only quantitative but also qualitative. While the most frequent hedges in the research articles proved to be epistemic lexical verbs, the textbooks showed the highest incidence of adverbs, which were also the only hedging devices that occurred more frequently in the textbooks than in the RAs. Finally, the implications for metadiscourse theory are addressed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0222" target="_blank" >EE2.3.20.0222: Posílení rozvoje Centra výzkumu odborného jazyka angličtiny a němčiny na Filozofické fakultě Ostravské univerzity</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Professional Genres from an Interpersonal Perspective

  • ISBN

    1-4438-8697-1

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    112-139

  • Počet stran knihy

    277

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly