Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035476" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Individualisierung und Lernerorientierung im Fremdsprachenerwerbsprozess bei lernschwachen Schülern.
Popis výsledku v původním jazyce
Der Erwerb von Fremdsprachen bereitet vielen Menschen manche Schwierigkeiten, insbesondere den Lernenden, die unter verschiedenen Lernschwächen leiden. Da Sprachkenntnisse heutzutage einen hohen Stellenwert einnehmen, sollte der schulische Fremdsprachenunterricht bei Schülern mit Lernbesonderheiten eine größere Aufmerksamkeit widmen. Im Beitrag wird diese Problematik aus pädagogischer und lernpsychologischer Sicht kurz erörtet und eine empirische Fallstudie präsentiert.
Název v anglickém jazyce
Individualization and learner orientation in foreign language acquisition process in pupils with learning disability.
Popis výsledku anglicky
At present, the knowledge of foreign languages is of great significance. Frequently, slow learners cannot achieve their language competence without a special support. It is essential to keep the teaching staff informed both from the viewpoint of specialneeds education and of foreign language methodology so that they are able to provide the pupols appropriate auxiliary material, proficient advice and sensitive approach. The learning achievement can be dependant on the choice of a suitable meditatin method which considers the learner type and is based upon the individual abilities and strong points of the learner.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Beiträge zu Sprache und Sprachen 7.
ISSN
1796-0150
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
FI - Finská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—