Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036320" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036320 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje činnost výzkumného týmu č. 14 (Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce) a parciální výsledky z realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcovéhovzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. V příspěvku jsou obsaženy nové teoretické poznatky z oblasti poruch autistického spektra, se kterými se výzkumný tým seznámil v průběhu uplynulého roku jak v podmínkách České republiky, tak i v zahraničí, dále jsou zde prezentovány parciální výsledky výzkumu, anketou získaná data o počtu žáků s PAS v Jihomoravském kraji, na závěr jsou uvedeny dvě kasuistické studie ukazující možnosti integrovaného vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, které vždy musí být striktně přizpůsobeno individualitě daného žáka.
Název v anglickém jazyce
Special Needs of Pupils with Autism Spectrum Disorders. Realization of Research
Popis výsledku anglicky
The article presents work of the research team n. 14 (Basic Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market) and partial results from the research Special Needs of Pupils in the Context ofthe Framework Education Programme for Basic Education (MSM 0021622443) led by prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. This article summarizes new theoretical information about autism spectrum disorders from the Czech Republic and from abroad, partial data obtained by the survey dealing with the number of pupils with ASD in the South Moravian Region are presented. Two case studies showing inclusive education of pupils with autism spectrum disorder, which must be strictly individualised for each pupil, are presented at the end of this paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.
ISBN
978-80-7315-188-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—