Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036320" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036320 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Speciální potřeby žáků s poruchami autistického spektra. Realizace výzkumného záměru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje činnost výzkumného týmu č. 14 (Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce) a parciální výsledky z realizace výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcovéhovzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443), jehož řešitelem je prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. V příspěvku jsou obsaženy nové teoretické poznatky z oblasti poruch autistického spektra, se kterými se výzkumný tým seznámil v průběhu uplynulého roku jak v podmínkách České republiky, tak i v zahraničí, dále jsou zde prezentovány parciální výsledky výzkumu, anketou získaná data o počtu žáků s PAS v Jihomoravském kraji, na závěr jsou uvedeny dvě kasuistické studie ukazující možnosti integrovaného vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, které vždy musí být striktně přizpůsobeno individualitě daného žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Special Needs of Pupils with Autism Spectrum Disorders. Realization of Research

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents work of the research team n. 14 (Basic Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market) and partial results from the research Special Needs of Pupils in the Context ofthe Framework Education Programme for Basic Education (MSM 0021622443) led by prof. PhDr. Marie Vítková, CSc. This article summarizes new theoretical information about autism spectrum disorders from the Czech Republic and from abroad, partial data obtained by the survey dealing with the number of pupils with ASD in the South Moravian Region are presented. Two case studies showing inclusive education of pupils with autism spectrum disorder, which must be strictly individualised for each pupil, are presented at the end of this paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students.

  • ISBN

    978-80-7315-188-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    MU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku