The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00036996" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00036996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
The book is structured in three sections which comprise chapters that focus on a specific power of video technology in classroom research. The chapters in section I focus on the power of video to describe the dynamics of teaching and learning in the classroom. They present various video studies conducted in the past fifteen years that aimed to describe the practices of teaching. The chapters in section II focus on the use of video in investigating the effects of teaching on student learning. They present approaches that build on video studies in order to link data about classroom processes with data about learning outcomes. The chapters in section III discuss possibilities offered by the use of video in professional development of teachers.
Název v anglickém jazyce
The Power of Video Studies in Investigating Teaching and Learning in the Classroom
Popis výsledku anglicky
The book is structured in three sections which comprise chapters that focus on a specific power of video technology in classroom research. The chapters in section I focus on the power of video to describe the dynamics of teaching and learning in the classroom. They present various video studies conducted in the past fifteen years that aimed to describe the practices of teaching. The chapters in section II focus on the use of video in investigating the effects of teaching on student learning. They present approaches that build on video studies in order to link data about classroom processes with data about learning outcomes. The chapters in section III discuss possibilities offered by the use of video in professional development of teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-3-8309-2208-7
Počet stran knihy
282
Název nakladatele
Waxmann
Místo vydání
Münster
Kód UT WoS knihy
—