Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils' Criteria for Textbook Evaluation: A Pupils Perspective on Verbal Representation of Geographical Concepts in Geography Textbooks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00037658" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00037658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils' Criteria for Textbook Evaluation: A Pupils Perspective on Verbal Representation of Geographical Concepts in Geography Textbooks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter acquaints with results of the research focused on 14/15 years old pupils criteria for the textual didactical transformation of geographical concepts in Czech geography textbooks. Initially the author defines the category of didactical transformation which is for this research comprehended as a process of simplifying and reducing of scientific knowledge and its appropriate intermediation to the pupils through the textbooks explanatory text. The research was based on pupils assessment of textual didactical transformation of 26 selected human geographical concepts mentioned in the 12 examined Czech textbooks from 8 different publishing houses. These 26 concepts had been found in the preview authors research as problematic understandable for the pupils. The research proceeded on the sample of 52 pupils in the age of 14/15 in two parallel classrooms at one lower secondary school in the town of Brno.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils' Criteria for Textbook Evaluation: A Pupils Perspective on Verbal Representation of Geographical Concepts in Geography Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter acquaints with results of the research focused on 14/15 years old pupils criteria for the textual didactical transformation of geographical concepts in Czech geography textbooks. Initially the author defines the category of didactical transformation which is for this research comprehended as a process of simplifying and reducing of scientific knowledge and its appropriate intermediation to the pupils through the textbooks explanatory text. The research was based on pupils assessment of textual didactical transformation of 26 selected human geographical concepts mentioned in the 12 examined Czech textbooks from 8 different publishing houses. These 26 concepts had been found in the preview authors research as problematic understandable for the pupils. The research proceeded on the sample of 52 pupils in the age of 14/15 in two parallel classrooms at one lower secondary school in the town of Brno.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Peace, democratization and reconciliation in textbooks and educational media.

  • ISBN

    978-0-9580587-6-6

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    278

  • Název nakladatele

    IARTEM and Vestfold College

  • Místo vydání

    Tonsberg (Norway)

  • Kód UT WoS kapitoly