Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introducing CLIL to Czech Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00044242" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00044242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introducing CLIL to Czech Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) belongs to recent educational trends. Its beginnings in the Czech Republic are challenging due to the high percentage of foreign language teachers without full qualification and rather low foreign languagecommunicative competences of subject teachers. The key to success is thorough teacher education on both the pre-service and in-service level. The author reflects on her experience as a facilitator and coordinator of a group of primary and secondary in-service teachers who are currently introducing CLIL into the school educational programmes at their schools. The experience of accompanying practising teachers on their way to innovated teaching procedures serves as a valuable source of research data. Theaction research carried out in the process of cooperation with in-service teachers is beneficial in the process of introducing modules and courses aimed at CLIL to pre-service teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    Introducing CLIL to Czech Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Content and Language Integrated Learning (CLIL) belongs to recent educational trends. Its beginnings in the Czech Republic are challenging due to the high percentage of foreign language teachers without full qualification and rather low foreign languagecommunicative competences of subject teachers. The key to success is thorough teacher education on both the pre-service and in-service level. The author reflects on her experience as a facilitator and coordinator of a group of primary and secondary in-service teachers who are currently introducing CLIL into the school educational programmes at their schools. The experience of accompanying practising teachers on their way to innovated teaching procedures serves as a valuable source of research data. Theaction research carried out in the process of cooperation with in-service teachers is beneficial in the process of introducing modules and courses aimed at CLIL to pre-service teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Pathways in the Professional Development of Teachers..

  • ISBN

    978-3-643-50153-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    LIT Verlag

  • Místo vydání

    Munster

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000287980000038