Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00045446" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00045446 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aspekty současného stavu inkluzivního vzdělávání v České republice na základě legislativních podmínek a empirického šetření na základních školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postiţením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příleţitostí pro osoby se zdravotním postiţením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena je analýza vybraných jiţ publikovaných výzkumných šetření v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby ţáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a empirického šetření ve vybraných základních školách v Praze. Znění celého příspěvku je přiloženo v elektronické podobě (CD).

  • Název v anglickém jazyce

    Implications of Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic Based on Legislation and Empirical Study in Primary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities 2 (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by the analysis of selected studies published within the research project Special Needs of Pupils in Context of the Framework Educational Program for Basic Education and empirical study in selected primary schools in Prague. The text of the article is attached in electronic form (CD).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vítková, M., Havel, J.(eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • ISBN

    978-80-7315-199-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    PdF MU

  • Datum konání akce

    15. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku