Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046078" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046078 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období
Popis výsledku v původním jazyce
Předčtenářská etapa je klíčovou pro úspěšný rozvoj čtenářských kompetencí dítěte. Výchozí pozice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami či dětí handicapovaných je v tomto období do jisté míry srovnatelná s jejich zdravými vrstevníky, neboť jsou všichni odkázáni na zprostředkovatele uměleckého literárního díla. Předčtenářské období se tak vyznačuje jak spojujícími rysy, tak rozdělujícími aspekty, které plynou ze specifik jednotlivých recipientů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr vhodné četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z výsledků dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Reading Material for Preschool Children with Special Educational Needs
Popis výsledku anglicky
The pre-reading period is essential for a successful development of reading competencies in children. The starting point of children with special educational needs or of handicapped children may be compared, to a certain degree, to their healthy peers asall of them depend on an intermediary of literary works. The pre-reading period then shows both connecting and dividing aspects which follow from peculiarities of individual recipients with special educational needs. The choice of suitable reading materials for children with special educational needs is based on results of a long-term literary-historical research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School
ISBN
978-80-7315-202-4
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Počet stran knihy
321
Název nakladatele
Paido Brno
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—