Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046078" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předčtenářská etapa je klíčovou pro úspěšný rozvoj čtenářských kompetencí dítěte. Výchozí pozice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami či dětí handicapovaných je v tomto období do jisté míry srovnatelná s jejich zdravými vrstevníky, neboť jsou všichni odkázáni na zprostředkovatele uměleckého literárního díla. Předčtenářské období se tak vyznačuje jak spojujícími rysy, tak rozdělujícími aspekty, které plynou ze specifik jednotlivých recipientů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr vhodné četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z výsledků dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading Material for Preschool Children with Special Educational Needs

  • Popis výsledku anglicky

    The pre-reading period is essential for a successful development of reading competencies in children. The starting point of children with special educational needs or of handicapped children may be compared, to a certain degree, to their healthy peers asall of them depend on an intermediary of literary works. The pre-reading period then shows both connecting and dividing aspects which follow from peculiarities of individual recipients with special educational needs. The choice of suitable reading materials for children with special educational needs is based on results of a long-term literary-historical research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School

  • ISBN

    978-80-7315-202-4

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Paido Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly