Pracovní list jako diagnostický materiál
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900082" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900082 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní list jako diagnostický materiál
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.
Název v anglickém jazyce
Worksheet as a diagnostic material
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to present the topic connected to educational diagnostics - an early detection of risks connected to reading literacy. It presents possibilities of using worksheets for examination of the level of perceptual and cognitive functions of children in connection to their future reading and writing, with the stress on children´s pre-school period (approximately 5-7 years). The main aim of the paper is to show how kindergarten teachers would create their own worksheets, and how to modify these materials in order to help children with special educational needs to works with them as well. The qualitative analysis and observation of children during various activities provided important related findings and perceptions. According to these findings, specific modifications of worksheets were designed for children with special educational needs. The paper summarizes students´ perceptions of particular examined fields, descriptions of problematic issues of working with worksheets and possible modifications of worksheets for work with children with special educational needs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání
ISBN
978-80-7603-125-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
69-80
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha
Datum konání akce
19. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—