Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní list jako diagnostický materiál

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900082" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900082 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc1/files/2020/01/Sborn%C3%ADk-z-konference-OPVVV-SC1_Ulicna.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní list jako diagnostický materiál

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na oblast pedagogické diagnostiky a rané odhalení rizik v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentuje využití pracovních listů při zjišťování úrovně percepčních a kognitivních funkcí dětí vzhledem k budoucímu čtení a psaní, vcentru zájmu je období před nástupem dětí do školy (tedy přibližně 5-7 let). Cílem příspěvku je ukázat, jak si učitelé mateřských škol mohou vytvářet vlastní pracovní listy, jak je mohou přizpůsobit dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě pozorování dětí a kvalitativní analýzy výsledků byly studenty při realizaci činností a aktivit sdětmi zaznamenány postřehy a zjištění. Následně byly navrženy konkrétní úpravy pracovních listů pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Příspěvek shrnuje postřehy studentů kjednotlivým sledovaným oblastem, popis pozorovaných úskalí při práci spracovními listy a návrh obměn při práci sdětmi se speciálními vzdělávacími potřebami.

  • Název v anglickém jazyce

    Worksheet as a diagnostic material

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the topic connected to educational diagnostics - an early detection of risks connected to reading literacy. It presents possibilities of using worksheets for examination of the level of perceptual and cognitive functions of children in connection to their future reading and writing, with the stress on children´s pre-school period (approximately 5-7 years). The main aim of the paper is to show how kindergarten teachers would create their own worksheets, and how to modify these materials in order to help children with special educational needs to works with them as well. The qualitative analysis and observation of children during various activities provided important related findings and perceptions. According to these findings, specific modifications of worksheets were designed for children with special educational needs. The paper summarizes students´ perceptions of particular examined fields, descriptions of problematic issues of working with worksheets and possible modifications of worksheets for work with children with special educational needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z konference Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7603-125-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    69-80

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova, Praha

  • Datum konání akce

    19. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku