Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046085" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046085 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
Popis výsledku v původním jazyce
Tato přehledová studie je věnována výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Po vymezení základních pojmů shrnuje přístupy k obecnému výzkumu expertnosti a expertního výkonu v různých oblastech lidské činnosti a jeho výstupy, dále se zaměřuje na specifické přístupy k výzkumu tohoto konstruktu v profesi učitele, konkrétně na přístup statický a přístup dynamický / procesuální. Pozornost je rovněž věnována kritériím identifikace učitele-experta a naznačeny jsou žádoucí směry dalšího výzkumu v dané oblasti
Název v anglickém jazyce
Teacher-expert. An overview of research trends and their results
Popis výsledku anglicky
This survey deals with the research of expertise in the teaching profession. It aims to define the key concepts, then to provide an overview of main trends in research of expertise and expert performance in various domains. Furthermore, specific approaches to research of expertise in the teaching profession are included, namely the static and dynamic / procedural approaches. Attention is also paid to the criteria for expert teacher identification. Last but not least, desirable directions in further research are suggested.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
LX
Číslo periodika v rámci svazku
3/4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
368
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—