Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Researching expertise in teachers of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066179" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Researching expertise in teachers of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The on-going discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalization of teaching. A number of research studies show it is the teacher who plays the key role in the quality of education and who, in Hatties words, ?makes a difference?(Hattie, 2003). It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided focusingmainly on approaches to the study of expertise, main trends in research of the phenomenon, pinpointing challenges posed by expert teacher identification procedures as well as the selection of appropriate research methods. Last but not least, a currentlyconducted research project conceptual framework and research design are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Researching expertise in teachers of English

  • Popis výsledku anglicky

    The on-going discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalization of teaching. A number of research studies show it is the teacher who plays the key role in the quality of education and who, in Hatties words, ?makes a difference?(Hattie, 2003). It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided focusingmainly on approaches to the study of expertise, main trends in research of the phenomenon, pinpointing challenges posed by expert teacher identification procedures as well as the selection of appropriate research methods. Last but not least, a currentlyconducted research project conceptual framework and research design are presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0234" target="_blank" >GAP407/11/0234: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mapping and Applying Research in Foreign Language Education

  • ISBN

    9788055802817

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    126-143

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UKF Nitra

  • Místo vydání

    Nitra

  • Kód UT WoS kapitoly