Researching expertise in teachers of English
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066179" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066179 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Researching expertise in teachers of English
Popis výsledku v původním jazyce
The on-going discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalization of teaching. A number of research studies show it is the teacher who plays the key role in the quality of education and who, in Hatties words, ?makes a difference?(Hattie, 2003). It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided focusingmainly on approaches to the study of expertise, main trends in research of the phenomenon, pinpointing challenges posed by expert teacher identification procedures as well as the selection of appropriate research methods. Last but not least, a currentlyconducted research project conceptual framework and research design are presented.
Název v anglickém jazyce
Researching expertise in teachers of English
Popis výsledku anglicky
The on-going discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalization of teaching. A number of research studies show it is the teacher who plays the key role in the quality of education and who, in Hatties words, ?makes a difference?(Hattie, 2003). It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided focusingmainly on approaches to the study of expertise, main trends in research of the phenomenon, pinpointing challenges posed by expert teacher identification procedures as well as the selection of appropriate research methods. Last but not least, a currentlyconducted research project conceptual framework and research design are presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0234" target="_blank" >GAP407/11/0234: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mapping and Applying Research in Foreign Language Education
ISBN
9788055802817
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
126-143
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UKF Nitra
Místo vydání
Nitra
Kód UT WoS kapitoly
—