Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046354" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Popis výsledku v původním jazyce
Strategie učení jsou chápány jako uvědomělá činnost. Se strategiemi učení by měl být žák seznamován ve všech předmětech tak, aby byl schopen je prakticky a úspěšně využívat při vlastním učení. Současné učebnice cizích jazyků se snaží reagovat na trendy vaktuální kurikulární politice, ovšem řada z nich byla vydána dříve než RVP ZV. Proto se nabízí otázka, zda i v učebnicích německého jazyka najdeme prvky podpory rozvoje strategií učení u žáků. Pro objasnění nastíněné problematiky upravujeme výzkumný nástroj v podobě katalogu kritérií pro hodnocení učebnic nj z hlediska podpory strategií učení.
Název v anglickém jazyce
Proposed Criteria Catalogue for Textbook Analysis from the Point of View of the Learning Strategies Support
Popis výsledku anglicky
In its first part the paper introduces the project of the dissertation thesis Learning Strategies Support in German Language Textbooks and in the Class in Primary Schools. There are defined the key terms and the research background of this topic, the aimof the dissertation thesis and the research methods. In the second part of this paper we introduce a concept of a criteria catalogue for evaluation of textbooks from the view of the learning strategies support.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu.
ISBN
978-80-210-5377-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Počet stran knihy
142
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—