Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046354" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046354 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategie učení jsou chápány jako uvědomělá činnost. Se strategiemi učení by měl být žák seznamován ve všech předmětech tak, aby byl schopen je prakticky a úspěšně využívat při vlastním učení. Současné učebnice cizích jazyků se snaží reagovat na trendy vaktuální kurikulární politice, ovšem řada z nich byla vydána dříve než RVP ZV. Proto se nabízí otázka, zda i v učebnicích německého jazyka najdeme prvky podpory rozvoje strategií učení u žáků. Pro objasnění nastíněné problematiky upravujeme výzkumný nástroj v podobě katalogu kritérií pro hodnocení učebnic nj z hlediska podpory strategií učení.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposed Criteria Catalogue for Textbook Analysis from the Point of View of the Learning Strategies Support

  • Popis výsledku anglicky

    In its first part the paper introduces the project of the dissertation thesis Learning Strategies Support in German Language Textbooks and in the Class in Primary Schools. There are defined the key terms and the research background of this topic, the aimof the dissertation thesis and the research methods. In the second part of this paper we introduce a concept of a criteria catalogue for evaluation of textbooks from the view of the learning strategies support.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu.

  • ISBN

    978-80-210-5377-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    142

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly