Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00046502" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00046502 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen
Popis výsledku v původním jazyce
Seit der Formulierung der neuen curricularen Standards für die Schulen in Tschechien wurde der in Europa bereits viel diskutierte Begriff der Mehrsprachigkeit auch bei uns zu einem aktuellen Thema. Dieses Konzept sollte nicht nur in die schulische Praxis, sondern auch in die Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen implementiert werden. In dem Beitrag versuchen wir den Begriff Mehrsprachigkeitskonzept abzugrenzen, bildungspolitische Merkmale des Konzeptes vorzustellen und methodisch-didaktische Umsetzungsmöglichkeiten zu beschreiben.
Název v anglickém jazyce
Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages
Popis výsledku anglicky
Since then, they have been formulated in the new curriculum standards for teaching in schools in the Czech Republic became the concept of multilingualism, which in Europe is much debated, also in our current issue. This concept should not to be implemented only in school practice, but also in education and further training of teachers of foreign languages. In this paper we attempt to define the concept of multilingualism, to introduce political and educational characteristics of this concept and describe the methodological and didactic possibilities of its application.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers
ISBN
978-3-643-50153-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
LIT Verlag
Místo vydání
Munster
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000287980000018