Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00051688" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00051688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století je vyvíjen intervenční projekt Pyramidulka, jehož součástí je monitoring zdatnosti a pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy. Stěžejními metodami monitoringu je testová baterie Fitnessgram, testy držení těla a nově koncipovaný časový snímek dne, zachycující objem, intenzitu a obsah pohybové aktivity dětí. Úkolem učitelů (v úzké spolupráci s žáky a rodiči) je posuzovat a optimalizovat denní režim žáků s cílem pozitivně ovlivnit jejich zdatnost. Výsledky získané při ověřování časového snímku dne přinášejí aktuální informace o pohybové aktivitě žáků ve škole i mimo školu. Analýza výsledků neprokázala statisticky významné rozdíly v objemu a intenzitě pohybové aktivity mezi hochy a dívkami,ani mezi věkovými skupinami žáků v 1.?5. ročníku ZŠ. Průměrný objem pohybové aktivity sledovaného souboru je přijatelný.
Název v anglickém jazyce
Monitoring of Physical Activities and 1st Grade Elementary School Pupils Fitness
Popis výsledku anglicky
Pyramidulka intervent project is developed as a part of the research program School and Health in 21st Century that includes monitoring of fitness and physical activity of 1st grade elementary school pupils. The principal methods of monitoring are: a test battery ?Fitnessgram?, posture tests and newly drafted time snapshot of the day depicting content, intensity and volume of children?s physical activity. The role of a teacher is (in close cooperation with pupils and their parents) to evaluate and optimise pupils? daily routine in order to positively influence their fitness. The results obtained during verifying of the time snapshot of the day yield actual information about physical activity of pupils in school as well as out of school. The results analysis did not prove any significant differences in volume and intensity of physical activity between boys and girls or age groups of pupils in 1st-5th grade of elementary school. The average volume of monitored group physical activities i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KLIMTOVÁ, H. (ed.) Pedagogická kinantropologie. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 14.4.-16.4. 2010
ISBN
978-80-7399-116-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5-11
Název nakladatele
Tribun EU s. r. o.
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Frýdlant n. O.
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—