Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F10%3A00051688" target="_blank" >RIV/00216224:14410/10:00051688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Monitoring pohybové aktivity a zdatnosti žáků na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci výzkumného záměru Škola a zdraví pro 21. století je vyvíjen intervenční projekt Pyramidulka, jehož součástí je monitoring zdatnosti a pohybové aktivity žáků na 1. stupni základní školy. Stěžejními metodami monitoringu je testová baterie Fitnessgram, testy držení těla a nově koncipovaný časový snímek dne, zachycující objem, intenzitu a obsah pohybové aktivity dětí. Úkolem učitelů (v úzké spolupráci s žáky a rodiči) je posuzovat a optimalizovat denní režim žáků s cílem pozitivně ovlivnit jejich zdatnost. Výsledky získané při ověřování časového snímku dne přinášejí aktuální informace o pohybové aktivitě žáků ve škole i mimo školu. Analýza výsledků neprokázala statisticky významné rozdíly v objemu a intenzitě pohybové aktivity mezi hochy a dívkami,ani mezi věkovými skupinami žáků v 1.?5. ročníku ZŠ. Průměrný objem pohybové aktivity sledovaného souboru je přijatelný.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring of Physical Activities and 1st Grade Elementary School Pupils Fitness

  • Popis výsledku anglicky

    Pyramidulka intervent project is developed as a part of the research program School and Health in 21st Century that includes monitoring of fitness and physical activity of 1st grade elementary school pupils. The principal methods of monitoring are: a test battery ?Fitnessgram?, posture tests and newly drafted time snapshot of the day depicting content, intensity and volume of children?s physical activity. The role of a teacher is (in close cooperation with pupils and their parents) to evaluate and optimise pupils? daily routine in order to positively influence their fitness. The results obtained during verifying of the time snapshot of the day yield actual information about physical activity of pupils in school as well as out of school. The results analysis did not prove any significant differences in volume and intensity of physical activity between boys and girls or age groups of pupils in 1st-5th grade of elementary school. The average volume of monitored group physical activities i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KLIMTOVÁ, H. (ed.) Pedagogická kinantropologie. Soubor referátů z mezinárodního semináře konaného 14.4.-16.4. 2010

  • ISBN

    978-80-7399-116-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5-11

  • Název nakladatele

    Tribun EU s. r. o.

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Frýdlant n. O.

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku