Tertiary language didactics and its resonance in selected foreign language-teaching materials
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00050535" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00050535 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Tertiärsprachendidaktik und ihre Resonanz in einigen ausgewählten DaF-Lehrwerken
Popis výsledku v původním jazyce
Im Beitrag werden die Grundzüge und Prinzipien der Tertiärsprachendidaktik zusammengefasst und als Kriterien für zwei Lehrwerkanalysen formuliert. An diesen zwei exemplarisch ausgewählten Lehrwerken wird gezeigt, wie Unterrichtsmaterialien auf das deklarative sprachliche und prozedurale Wissen der Schüler reagieren und ob sie dieses Wissen weiterentwickeln.
Název v anglickém jazyce
Tertiary language didactics and its resonance in selected foreign language-teaching materials
Popis výsledku anglicky
In this chapter the basic principles of tertiary language methodology, i.e. the methodology of a second foreign language, are discussed in general. In the process of acquiring the first foreign language, we take up on our knowledge of the mother tongue but we do not dispose of any experience with foreign language acquisition. This situation is different for the second foreign language as we can connect to individual knowledge and experience we have already gained. On the basis of two textbook examples ?Deutsch.com and Deutsch mit Max ? the author analyzes the way how the textbooks develop the principles of tertiary language methodology.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F2107" target="_blank" >GA406/05/2107: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mehrsprachigkeit in der Tschechischen Republik am Beispiel Deutsch nach Englisch
ISBN
978-80-263-0203-2
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
69-78
Počet stran knihy
150
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—