Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00051871" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00051871 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on autism spectrum disorders, especially on Asperger syndrome and High-functioning autism. We point out that students with these diagnoses are also students with special educational needs and need support at schools. Because their intelligence level is in the average range, they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on autism spectrum disorders, especially on Asperger syndrome and High-functioning autism. We point out that students with these diagnoses are also students with special educational needs and need support at schools. Because their intelligence level is in the average range, they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí ? Sapere Aude 2011. Hradec Králové

  • ISBN

    978-80-904877-2-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    674

  • Strana od-do

    111-119

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Online konference

  • Datum konání akce

    21. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku