Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00051871" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00051871 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on autism spectrum disorders, especially on Asperger syndrome and High-functioning autism. We point out that students with these diagnoses are also students with special educational needs and need support at schools. Because their intelligence level is in the average range, they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
Název v anglickém jazyce
Education of Students with Special Educational Needs Focused on Asperger Syndrome and High-functioning Autism
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on autism spectrum disorders, especially on Asperger syndrome and High-functioning autism. We point out that students with these diagnoses are also students with special educational needs and need support at schools. Because their intelligence level is in the average range, they should be educated in mainstream schools although it might not always be easy. The process of integration/inclusion depends on many factors such as student?s and parents? wishes, possibilities of schools, counselling services, etc. The social skills of these students are often weak and may cause difficulties in educational settings. Many teachers are not sufficiently prepared to meet the special needs of these students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí ? Sapere Aude 2011. Hradec Králové
ISBN
978-80-904877-2-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
674
Strana od-do
111-119
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Online konference
Datum konání akce
21. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—