Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic modeling in PHP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052090" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.02.022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.02.022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.02.022" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2011.02.022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic modeling in PHP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The modeling of various phenomena is used mainly in technology and science. The dynamic model, visualization of phenomena with models and animations make it easier for students to understand the examined problem. By changing one parameter in small increments students can observe changes in the entire system. Dynamic modeling can be used to present to pupils results of examples they would not able to analytically calculate themselves. The contribution presents results of research on dynamic modeling in physics developed by means of Hypertext Preprocessor PHP, particularly for the purposes of upper primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic modeling in PHP

  • Popis výsledku anglicky

    The modeling of various phenomena is used mainly in technology and science. The dynamic model, visualization of phenomena with models and animations make it easier for students to understand the examined problem. By changing one parameter in small increments students can observe changes in the entire system. Dynamic modeling can be used to present to pupils results of examples they would not able to analytically calculate themselves. The contribution presents results of research on dynamic modeling in physics developed by means of Hypertext Preprocessor PHP, particularly for the purposes of upper primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    113

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    157-163

  • Kód UT WoS článku

    000298559900020

  • EID výsledku v databázi Scopus