Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript - part II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070045" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript - part II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Appropriate use of digital technologies may contribute to increasing students' motivation in teaching physics at all levels of school education. The base assumption for the abovementioned conjecture is that students do not often comprehend the physical nature of natural phenomena and events of everyday life and that dynamic modeling with phenomena visualization can help them to understand the studied issues. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on our research among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire. The aim of the research was to determine the current status of the development and use of computer models in education at primary and secondary schools in the Czech Republic and Slovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript - part II

  • Popis výsledku anglicky

    Appropriate use of digital technologies may contribute to increasing students' motivation in teaching physics at all levels of school education. The base assumption for the abovementioned conjecture is that students do not often comprehend the physical nature of natural phenomena and events of everyday life and that dynamic modeling with phenomena visualization can help them to understand the studied issues. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on our research among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire. The aim of the research was to determine the current status of the development and use of computer models in education at primary and secondary schools in the Czech Republic and Slovakia.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education. Proceedings

  • ISBN

    9788074643248

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    294-302

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku