Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061414" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061414 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents the web based dynamic modeling in physics education developed by PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of schools. Based on research studies, we prepared dynamic models enabling students to understand different physical phenomena. The advantage of dynamic modeling is for example in situations where students are not able to analytically calculate a given problem themselves. Moreover, the obtained values for model situations are often represented ina graphical way where the relationship between independent and dependent variables is clearly recognizable - this brings added value for understanding the physical nature of the phenomenon or the action. Created simple graph is usually the standard output of the dynamic modeling. This paper points to the possibility of incorporation interactivity and animation/step progress in dynamic modeling, which further strengthens students' analytical thinking during solving physical problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the web based dynamic modeling in physics education developed by PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of schools. Based on research studies, we prepared dynamic models enabling students to understand different physical phenomena. The advantage of dynamic modeling is for example in situations where students are not able to analytically calculate a given problem themselves. Moreover, the obtained values for model situations are often represented ina graphical way where the relationship between independent and dependent variables is clearly recognizable - this brings added value for understanding the physical nature of the phenomenon or the action. Created simple graph is usually the standard output of the dynamic modeling. This paper points to the possibility of incorporation interactivity and animation/step progress in dynamic modeling, which further strengthens students' analytical thinking during solving physical problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technologies in Education

  • ISBN

    9788074641350

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    291-301

  • Název nakladatele

    Univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku