Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061414" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the web based dynamic modeling in physics education developed by PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of schools. Based on research studies, we prepared dynamic models enabling students to understand different physical phenomena. The advantage of dynamic modeling is for example in situations where students are not able to analytically calculate a given problem themselves. Moreover, the obtained values for model situations are often represented ina graphical way where the relationship between independent and dependent variables is clearly recognizable - this brings added value for understanding the physical nature of the phenomenon or the action. Created simple graph is usually the standard output of the dynamic modeling. This paper points to the possibility of incorporation interactivity and animation/step progress in dynamic modeling, which further strengthens students' analytical thinking during solving physical problems.
Název v anglickém jazyce
Web based dynamic modeling by means of PHP and JavaScript
Popis výsledku anglicky
The paper presents the web based dynamic modeling in physics education developed by PHP and JavaScript as an easily accessible tool for teaching at all levels of schools. Based on research studies, we prepared dynamic models enabling students to understand different physical phenomena. The advantage of dynamic modeling is for example in situations where students are not able to analytically calculate a given problem themselves. Moreover, the obtained values for model situations are often represented ina graphical way where the relationship between independent and dependent variables is clearly recognizable - this brings added value for understanding the physical nature of the phenomenon or the action. Created simple graph is usually the standard output of the dynamic modeling. This paper points to the possibility of incorporation interactivity and animation/step progress in dynamic modeling, which further strengthens students' analytical thinking during solving physical problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technologies in Education
ISBN
9788074641350
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
291-301
Název nakladatele
Univerzita Ostrava
Místo vydání
Rožnov pod Radhoštěm
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
11. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—