Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00067669" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00067669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/69/supp/C" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/69/supp/C</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.12.133" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2012.12.133</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Název v anglickém jazyce
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012)
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1827-1835
Název nakladatele
Elsevier Ltd.
Místo vydání
Amsterodam
Místo konání akce
Istanbul, Turecko
Datum konání akce
10. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000317131400229