Modelling of physical phenomena in teaching process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00075831" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00075831 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of physical phenomena in teaching process
Popis výsledku v původním jazyce
Paper and realized research dealing with the problem of the making and use of computer models in school teaching. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modelling of phenomena or processes is used in engineering and science, however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help to students understanding of phenomena and processes. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript. It is an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on ourresearch among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire.
Název v anglickém jazyce
Modelling of physical phenomena in teaching process
Popis výsledku anglicky
Paper and realized research dealing with the problem of the making and use of computer models in school teaching. Work with models and even with the computer can be understood as inter-subject binding, for example, between physics and mathematics, computer science, technology, or other objects. Modelling of phenomena or processes is used in engineering and science, however we can also take advantage of his strengths in education. Computer models, work with graphs and other visual means to help to students understanding of phenomena and processes. The paper presents an extended Web dynamic modeling in physics developed by using PHP and JavaScript. It is an easily accessible tool for teaching at all levels of education. This tool was created based on ourresearch among teachers. The research survey was conducted through an e-questionnaire.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Matematika, informatika a aplikované vědy (MITAV 2014)
ISBN
9788072319619
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
91-95
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—