Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Elementary School Pupils' Knowledge and Misconceptions about Birds

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052867" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Elementary School Pupils' Knowledge and Misconceptions about Birds

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focused on investigating students knowledge and misconceptions about birds. The main goal was to find out elementary school pupils' perceptions of birds. Pupils' knowledge and misconceptions were evaluated using a self-constructed knowledge test consisting of 30 questions, twelve of which were open-ended while the rest were multiple choice. Questionnaires were prepared with respect to Slovakian elementary science schools' curriculum concerning birds. The participating students, 719 in total,attended seven Slovakian elementary schools.The overall results showed that Slovakian elementary school pupils had serious problems with birds. Wrong ideas occur in all dimensions, and pupils of all age groups gave incorrect answers.

  • Název v anglickém jazyce

    Elementary School Pupils' Knowledge and Misconceptions about Birds

  • Popis výsledku anglicky

    This study focused on investigating students knowledge and misconceptions about birds. The main goal was to find out elementary school pupils' perceptions of birds. Pupils' knowledge and misconceptions were evaluated using a self-constructed knowledge test consisting of 30 questions, twelve of which were open-ended while the rest were multiple choice. Questionnaires were prepared with respect to Slovakian elementary science schools' curriculum concerning birds. The participating students, 719 in total,attended seven Slovakian elementary schools.The overall results showed that Slovakian elementary school pupils had serious problems with birds. Wrong ideas occur in all dimensions, and pupils of all age groups gave incorrect answers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eurasian Journal of Educational Research

  • ISSN

    1302-597X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    43

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    163-181

  • Kód UT WoS článku

    000292748800010

  • EID výsledku v databázi Scopus