Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preschools and their approach to health

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053431" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Preschools and their approach to health

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents the comparison of four Brno s preschools from the curriculum view and from the experimental view. At first there are four preschools curriculums of the common preschool, the health promoting preschool, the preschool focusing movement and the Montessori preschool. These curriculums are compared with main goals of project Schools for health. In the second part of the article there is comparison of visits in these preschools. The aim of this article is to submit different approaches of preschools and their attitude to health.

  • Název v anglickém jazyce

    Preschools and their approach to health

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the comparison of four Brno s preschools from the curriculum view and from the experimental view. At first there are four preschools curriculums of the common preschool, the health promoting preschool, the preschool focusing movement and the Montessori preschool. These curriculums are compared with main goals of project Schools for health. In the second part of the article there is comparison of visits in these preschools. The aim of this article is to submit different approaches of preschools and their attitude to health.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOOL AND HEALTH 21. Health Literacy through Education

  • ISBN

    978-80-210-5720-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-75

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku