Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053575" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053575 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora reflektivního praktika: rozvíjení reflektivních kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V kapitole jsou diskutována teoretická východiska podpory učitelů v jejich profesním rozvoji. Pozornost je věnována supervizi, mentoringu, koučování, kolaborativnímu akčnímu výzkumu a hospitacím. V návaznosti na předchozí výklad postupujeme k rozboru potenciálu videa jako nástroje podporujícího rozvíjení reflektivních kompetencí. Ve stručnosti analyzujeme přínosy, resp. argumenty pro využití videa v učitelském vzdělávání (video jako prostředek pozvolného uvádění do komplexity výuky, video jako přídavnákapacita, video jako prostředek rozvíjení profesního jazyka).

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting reflective practitioner: developing reflective competences

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter we discuss the theoretical background of supporting teachers in their professional development. We focus on supervision, mentoring, couching, collaborative action research and observations. We analyze the potential of video as a tool forsupporting the development of reflective competences. We briefly discuss the benefits, or arguments for using video in teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Janík, T., Minaříková, E. a kol. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska, aplikace, výzkum.

  • ISBN

    978-80-7315-213-0

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    25-37

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Paido

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly