Učitel jako reflektivní praktik: podpora kvality realizace kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053614" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053614 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/49777513:23420/11:43897288
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učitel jako reflektivní praktik: podpora kvality realizace kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Druhá kapitola se zabývá kompetencí učitele reflektovat a odborně rozebírat proces výuky. V této kapitole je probírána moderní koncepce tzv. reflektivní praxe, s jejíž pomocí lze hospitace zkvalitňovat do podoby rozvíjejících hospitací. Schönova a Korthagenova koncepce reflektivní praxe, o níž se publikace opírá, přispívá ke zlepšování pedagogické práce učitele a současně vede ke zkvalitňování realizace kurikula ve výuce. V závěru kapitoly je stručně představen tzv. akční výzkum jako metodický nástroj pro zlepšování praxe s využitím hospitací.
Název v anglickém jazyce
Teacher as reflective practicioner: supporting curriculum realisation
Popis výsledku anglicky
The second chapter deals with the competence of teachers to reflect on and analyze the process of teaching/learning. In this chapter we discuss modern approaches of so called reflective practice which can help to turn observations into developmental observations. Schöns and Korthagens approach to reflective practice, which is the basis of this book, contributes to increasing the quality of teachers pedagogical work and also to improving the quality of implementation of curriculum in instruction. Towardsthe end of this chapter we introduce so called action research as a methodological tool for improving practice through observations.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím
ISBN
978-80-904966-6-8
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
30-41
Počet stran knihy
186
Název nakladatele
Národní ústav pro vzdělávání
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—