Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitel jako reflektivní praktik: podpora kvality realizace kurikula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00053614" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00053614 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/11:43897288

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitel jako reflektivní praktik: podpora kvality realizace kurikula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Druhá kapitola se zabývá kompetencí učitele reflektovat a odborně rozebírat proces výuky. V této kapitole je probírána moderní koncepce tzv. reflektivní praxe, s jejíž pomocí lze hospitace zkvalitňovat do podoby rozvíjejících hospitací. Schönova a Korthagenova koncepce reflektivní praxe, o níž se publikace opírá, přispívá ke zlepšování pedagogické práce učitele a současně vede ke zkvalitňování realizace kurikula ve výuce. V závěru kapitoly je stručně představen tzv. akční výzkum jako metodický nástroj pro zlepšování praxe s využitím hospitací.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher as reflective practicioner: supporting curriculum realisation

  • Popis výsledku anglicky

    The second chapter deals with the competence of teachers to reflect on and analyze the process of teaching/learning. In this chapter we discuss modern approaches of so called reflective practice which can help to turn observations into developmental observations. Schöns and Korthagens approach to reflective practice, which is the basis of this book, contributes to increasing the quality of teachers pedagogical work and also to improving the quality of implementation of curriculum in instruction. Towardsthe end of this chapter we introduce so called action research as a methodological tool for improving practice through observations.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím

  • ISBN

    978-80-904966-6-8

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    30-41

  • Počet stran knihy

    186

  • Název nakladatele

    Národní ústav pro vzdělávání

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly